[Evangelium] 2004-08-24

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Aug. 24., K, 05:10:01 CEST

   2004. augusztus 24. - Szent Bertalan apostol

   Egy  alkalommal:   Fülöp  találkozott   Nátánáellel,  és   közölte   vele:
   "Megtaláltuk, akirol  Mózes törvénye  és a  próféták szólnak,  a  názáreti
   Jézust, József fiát." "Jöhet-e valami jó Názáretbol?" - kérdezte Nátánáel.
   "Jöjj, nézd  meg!" -  felelte  Fülöp. Amikor  Jézus látta,  hogy  Nátánáel
   közeledik hozzá, így szólt: "Nézzétek, ez egy igaz izraelita! Nincs  benne
   kétszínuség!" Nátánáel  megkérdezte:  "Honnan ismersz  engem?"  Jézus  így
   felelt: "Még  mielott  Fülöp  hívott  volna,  láttalak  a  fügefa  alatt."
   Nátánáel erre elismerte:  "Rabbi, te  vagy az  Isten Fia,  te vagy  Izrael
   Királya." Jézus így  szólt: "Azért  hiszel, mert azt  mondtam: Láttalak  a
   fügefa alatt. Nagyobb dolgokat is fogsz látni ennél." Majd így  folytatta:
   "Bizony, bizony, mondom nektek: látni  fogjátok, hogy megnyílik az ég,  és
   Isten angyalai fel-alá szállnak az Emberfia felett."