[Evangelium] 2004-08-22

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Aug. 22., V, 05:10:02 CEST

   2004. augusztus 22. - Évközi 21. vasárnap

   Abban az  időben Jézus  tanított mindazokban  a városokban  és  falvakban,
   amelyeken áthaladt. Így  tette meg  az utat  egészen Jeruzsálemig.  Valaki
   megkérdezte tőle: "Uram,  ugye kevesen üdvözülnek?"  Ezt válaszolta  neki:
   "Törekedjetek bemenni a  szűk kapun, mert  mondom nektek, sokan  próbálnak
   majd bejutni, de nem tudnak. A ház ura feláll és bezárja az ajtót, ti  meg
   kint maradtok és zörgetni kezdtek az  ajtón: Uram, nyisd ki nekünk!  Akkor
   azt  fogja  nektek   mondani:  Nem   tudom,  honnan   valók  vagytok.   Ti
   bizonygatjátok:  A  szemed  láttára  ettünk  és  ittunk,  a  mi   utcánkon
   tanítottál. De ő megismétli: Nem  tudom, honnan valók vagytok.  Távozzatok
   egy  szálig,  ti  gonosztevők!   Lesz  sírás  és  fogcsikorgatás,   amikor
   Ábrahámot, Izsákot,  Jákobot  és a  prófétákat  mind az  Isten  országában
   látjátok, magatokat meg  kirekesztve. Jönnek majd  keletről és  nyugatról,
   északról és délről, és helyet  foglalnak az Isten országában. Így  lesznek
   az utolsókból elsők, és az elsőkből utolsók."

   Az evangéliumhoz kapcsolódó elmélkedés a következő oldalon olvasható:
   http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-gondolatok.html
   Olvassátok, éljétek és hirdessétek az Evangéliumot!