[Evangelium] 2004-08-16

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Aug. 16., H, 05:10:01 CEST

   2004. augusztus 16. - Hétfő, Évközi 20. hét

   Egy alkalommal Jézushoz járult egy  gazdag ifjú, és megkérdezte:  "Mester,
   mi jót kell  tennem, hogy eljussak  az örök életre?"  Jézus így  válaszolt
   neki: "Miért kérdezel engem a jóról? Csak egyedül Isten a jó. Ha pedig  el
   akarsz jutni  az  életre,  tartsd  meg  a  parancsokat!"  Az  ifjú  tovább
   kérdezte: "Melyeket?"  Jézus felsorolta:  "Ne ölj,  ne paráználkodjál,  ne
   lopj, hamisan  ne tanúskodjál,  atyádat és  anyádat tiszteld,  és  szeresd
   felebarátodat úgy, mint önmagadat!" Az  ifjú erre kijelentette: "Ezt  mind
   megtartottam. Mit kell még tennem?" Jézus így felelt: "Ha tökéletes akarsz
   lenni, menj, add el mindenedet, és árát oszd szét a szegények között,  így
   kincsed lesz a mennyben. Azután jöjj, és kövess engem!" Ennek hallatára az
   ifjú szomorúan eltávozott, mert nagy vagyona volt.