[Evangelium] 2004-08-12

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Aug. 12., Cs, 05:10:02 CEST

   2004. augusztus 12. - Csütörtök, Évközi 19. hét

   Abban az időben  odalépett Jézushoz  Péter és megkérdezte:  "Uram, ha  vét
   ellenem testvérem,  hányszor  kell  neki  megbocsátanom?  Talán  hétszer?"
   "Mondom neked  - felelte  Jézus  -, nem  hétszer, hanem  hetvenhétszer.  A
   mennyek országa hasonlít a királyhoz, aki el akarta számoltatni  szolgáit.
   Amikor  elkezdte  a  számadást,   eléje  állítottak  egyet,  aki   tízezer
   talentummal  tartozott   neki.   Mivel   nem   volt   miből   megfizetnie,
   megparancsolta, hogy adják el feleségestül, gyerekestül, minden vagyonával
   együtt, s  úgy fizessen.  A szolga  leborult előtte,  és úgy  kérte:  Légy
   türelemmel irántam,  s  mindent megfizetek  neked!  Az úr  megkönyörült  a
   szolgán, szabadon  engedte, s  adósságát is  elengedte. Amikor  kiment,  a
   szolga találkozott egy másik szolgával, aki száz dénárral tartozott  neki.
   Megragadta, elkezdte fojtogatni és követelte: Add meg, amivel tartozol!  A
   másik  szolga  leborulva  kérte:   Légy  türelemmel  irántam,  s   mindent
   visszafizetek neked! De ő nem engedett, hanem fogta, börtönbe vetette, míg
   meg nem fizette  tartozását. Amikor  a többi szolga  látta a  történteket,
   igen elszomorodott. Elmentek és jelentették uruknak mind, ami történt.  Az
   úr maga  elé hívatta,  és így  szólt hozzá:  Te gonosz  szolga!  Kérésedre
   minden adósságodat elengedtem. Nem  kellett volna néked is  megkönyörülnöd
   szolgatársadon, ahogy én megkönyörültem rajtad?  - Ezzel az úr  haragjában
   átadta a poroszlóknak,  míg meg  nem fizette mind,  amivel tartozott.  Így
   tesz mennyei Atyátok  is veletek,  ha mindegyitek meg  nem bocsát  szívből
   felebarátjának."
   Amikor Jézus befejezte beszédét , elhagyta Galileát és Júda határába ment,
   a Jordánon túlra.
   Mt 18,21-19,1