[Evangelium] 2004-08-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Aug. 9., H, 05:10:01 CEST

   2004. augusztus 9. Szent Terézia Benedikta (Edith Stein), Európa
   társvédőszentje

   Abban az időben így szólt Jézus: Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek
   én is titeket. Maradjatok meg szeretetemben. Ha teljesítitek parancsaimat,
   megmaradtok szeretetemben, amint én  is megtartottam Atyám parancsait,  és
   megmaradok szeretetében. Ezeket  azért mondom  nektek, hogy  az én  örömöm
   legyen bennetek is, és teljes legyen az örömötök. Az az én parancsom, hogy
   szeressétek egymást,  amint én  szerettelek benneteket.  Senki sem  szeret
   jobban,  mint  az,  aki  életét  adja  barátaiért.  Ha  megteszitek,  amit
   parancsolok nektek,  a  barátaim  vagytok. Nem  nevezlek  többé  szolgának
   benneteket, mert a szolga  nem tudja, mit  tesz ura. Barátaimnak  mondalak
   benneteket, mert amit  hallottam Atyámtól, azt  mind tudtul adtam  nektek.
   Nem ti választottatok  engem, hanem én  választottalak benneteket, s  arra
   rendeltelek, hogy menjetek,  teremjetek gyümölcsöt, maradandó  gyümölcsöt.
   Akkor mindent megad  nektek az Atya,  amit a nevemben  kértek tőle. Ezt  a
   parancsot adom nektek: szeressétek egymást!