[Evangelium] 2004-08-06

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Aug. 6., P, 05:10:02 CEST

   2004. augusztus 6. - Urunk színeváltozása

   Abban az  időben Jézus  maga  mellé vette  Pétert, Jakabot  és  testvérét,
   Jánost, s fölment külön velük  egy magas hegyre. Ott elváltozott  előttük,
   arca ragyogott, mint a nap, ruhája pedig olyan fehér lett, hogy  vakított,
   mint a fény. S íme, megjelent nekik Mózes és Illés, és beszélgettek  vele.
   Péter erre így szólt Jézushoz: "Uram,  jó itt nekünk! Ha akarod,  csinálok
   ide három sátrat: egyet neked, egyet Mózesnek, egyet pedig Illésnek." Amíg
   beszélt,  hirtelen  fényes  felhő  borult  rájuk,  s  a  felhőből   szózat
   hallatszott:  "Ez  az   én  szeretett  Fiam,   akiben  kedvem  telik,   őt
   hallgassátok!" Ennek  hallatára  a  tanítványok  arcra  borultak,  s  igen
   megrémültek. Jézus odalépett hozzájuk és megérintette őket: "Keljetek fel,
   ne féljetek!"  Amikor tekintetüket  fölemelték,  nem láttak  senkit,  csak
   egyedül Jézust.  A  hegyről  lefelé  jövet  Jézus  rájuk  parancsolt:  "Ne
   szóljatok a  látomásról  senkinek,  amíg  az  Emberfia  föl  nem  támad  a
   halálból!"

   2004. augusztus 6. - Péntek, Évközi 18. hét

   Abban az időben: Amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére ért, megkérdezte
   tanítványaitól: "Kinek tartják az emberek az Emberfiát?" Így  válaszoltak:
   "Van,  aki  Keresztelő  Jánosnak,  van,  aki  Illésnek,  Jeremiásnak  vagy
   valamelyik másik prófétának."  Jézus most  hozzájuk fordult:  "Hát ti  mit
   mondtok, ki  vagyok?" Simon  Péter válaszolt:  "Te vagy  Krisztus, az  élő
   Isten Fia." Erre Jézus  azt mondta neki: "Boldog  vagy, Simon, Jónás  fia,
   mert nem a test és  vér nyilatkoztatta ki ezt  neked, hanem az én  mennyei
   Atyám. Én is mondom neked: Péter vagy, erre a sziklára építem  egyházamat,
   s az alvilág kapui  sem vesznek rajta erőt.  Neked adom a mennyek  országa
   kulcsait. Amit megkötsz  a földön, a  mennyben is meg  lesz kötve, s  amit
   feloldasz a földön, a mennyben is  fel lesz oldva." Aztán lelkére  kötötte
   tanítványainak, ne mondják el  senkinek, hogy ő  a Krisztus. Ettől  kezdve
   Jézus jelezni kezdte tanítványainak: Jeruzsálembe kell mennie, sokat  kell
   szenvednie a  vénektől,  a  főpapoktól és  az  írástudóktól,  megölik,  de
   harmadnap feltámad. Péter félrevonta, és szemrehányást tett neki ezekkel a
   szavakkal: "Isten mentsen, Uram! Ilyesmi nem történhet veled."  Megfordult
   és rászólt:  "Távozz  tőlem,  sátán! Botránkoztatsz,  mert  nem  arra  van
   gondod, amit az Isten akar, hanem arra, amit az emberek akarnak."

   Az evangéliumhoz kapcsolódó elmélkedés a következő oldalon olvasható:
   http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-gondolatok.html
   Olvassátok, éljétek és hirdessétek az Evangéliumot!