[Evangelium] 2004-07-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Júl. 29., Cs, 05:10:02 CEST

   2004. július 29. - Szent Márta

   Abban az  időbena zsidók  közül sokan  jöttek Mártához  és Máriához,  hogy
   testvérük miatt vigasztalják  őket. Amikor Márta  meghallotta, hogy  Jézus
   közeledik, eléje sietett,  Mária pedig otthon  maradt. "Uram -  szólította
   meg Márta Jézust -, ha itt lettél volna, nem halt volna meg testvérem.  De
   most is  tudom,  hogy bármit  kérsz  az Istentől,  megadja  neked."  Jézus
   megnyugtatta: "Feltámad testvéred." "Tudom,  hogy feltámad - mondta  Márta
   -, majd a feltámadáskor, az utolsó napon." Jézus így folytatta: "Én vagyok
   a feltámadás és az élet. Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog.  Az,
   aki úgy él, hogy hisz bennem, nem hal meg örökre. Hiszed ezt?" "Igen, Uram
   - felelte -, hiszem, hogy Te vagy  a Messiás, az Isten Fia, aki a  világba
   jön."

   2004. július 29. - Csütörtök, Évközi 17. hét

   Abban az időben Jézus így szólt tanítványaihoz: "A mennyek országa  olyan,
   mint amikor a hálót tengerbe vetik és az mindenféle halat összefog. Amikor
   megtelik, partra húzzák,  nekiülnek, és  a javát  edényekbe válogatják,  a
   hitványát pedig  kiszórják.  Így  lesz  a  világ  végén  is:  elmennek  az
   angyalok, aztán  kiválogatják  a  gonoszokat az  igazak  közül,  és  tüzes
   kemencébe vetik őket. Ott sírás  és fogcsikorgatás lesz." A  példabeszédek
   sorozatának lezárása "Megértettétek mindezeket?"  "Igen" - felelték.  Erre
   így  folytatta:  "Minden  írástudó,   aki  jártas  a  mennyek   országának
   tanításában, hasonlít a  házigazdához, aki  kincseiből újat  és régit  hoz
   elő." Amikor ezeket a példabeszédeket elmondta, Jézus eltávozott onnan.