[Evangelium] 2004-07-23

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Júl. 23., P, 05:10:01 CEST

   2004. július 23. - Szent Brigitta szerzetesnő, Európa társvédőszentje

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő,  s  Atyám  a  szőlőműves.  Minden  szőlővesszőt,  amely  nem  hoz
   gyümölcsöt, lemetsz rólam, azt pedig, amely terem, megtisztítja, hogy  még
   többet teremjen. Ti már tiszták vagytok a tanítás által, amelyet hirdettem
   nektek. Maradjatok hát  bennem, s akkor  én is bennetek  maradok. Amint  a
   szőlővessző nem teremhet maga,  csak ha a szőlőtőn  marad, úgy ti sem,  ha
   nem maradtok bennem. Én  vagyok a szőlőtő, ti  a szőlővesszők. Aki  bennem
   marad, s én benne, az bő  termést hoz. Hisz nélkülem semmit sem  tehettek.
   Aki nem  marad bennem,  azt  kivetik, mint  a szőlővesszőt,  ha  elszárad.
   Összeszedik, tűzre  vetik és  elég. Ha  bennem maradtok,  és tanításom  is
   bennetek marad, akkor  bármit akartok, kérjetek,  és megkapjátok.  Azáltal
   dicsőül meg Atyám, hogy bő termést hoztok, és a tanítványaim lesztek.

   2004. július 23. -Péntek, Évközi 16. hét

   Miután   Jézus    megmagyarázta    tanítványainak,   hogy    miért    mond
   példabeszédeket, így  folytatta:  Értsétek  meg  hát  a  magvetőről  szóló
   példabeszédet! Akik hallgatják a mennyek országáról szóló tanítást, és nem
   értik meg, azokhoz eljön a gonosz  és elrabolja, amit a szívébe  vetettek.
   Ez az, ami  az útszélre esett.  A köves talajba  hullott ellenben az,  aki
   meghallgatja a tanítást  és szívesen be  is fogadja, de  az nem ver  benne
   gyökeret, mert csak  ideig-óráig él. Amikor  a tanítás miatt  szorongatás,
   üldözés éri, csakhamar megbotránkozik. A szúrós bogáncs közé hullott pedig
   az, aki meghallgatja a tanítást, de a világi gondok s a csalóka  gazdagság
   elfojtja a tanítást, úgyhogy  nem hoz termést. Végül  a jó földbe  hullott
   az, aki meghallgatja,  megszívleli a  tanítást, s  jó termést  is hoz,  az
   egyik százszorosat, a másik hatvanszorosat, a harmadik harmincszorosat."