[Evangelium] 2004-07-16

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Júl. 16., P, 05:10:02 CEST

   2004. július 16. - Kármel-hegyi Boldogasszony

   Egy alkalommal  Jézus éppen  a népsokaságot  tanította. Eközben  anyja  és
   rokonai odaérkeztek, és  kint várakoztak rá,  mert beszélni akartak  vele.
   Valaki szólt  is Jézusnak:  "Anyád és  rokonaid kint  várnak, és  beszélni
   akarnak veled."
   Jézus erre így válaszolt annak, aki szólt neki: "Ki az én anyám, és kik az
   én rokonaim?" Majd kitárta kezét tanítványai  felé, és így szólt: Ezek  az
   én anyám  és  rokonaim. Aki  teljesíti  mennyei Atyám  akaratát,  az  mind
   testvérem, nővérem és anyám."

   2004. július 16. - Péntek, Évközi 15. hét

   Abban az időben  Jézusnak egy  szombati napon vetések  között vezetett  az
   útja.  Tanítványai  megéheztek,  ezért  tépdesni  kezdték  a  kalászt   és
   eszegették. Ezt látva  a farizeusok  szóvá tették:  "Nézd, a  tanítványaid
   olyat tesznek, amilyet szombaton nem szabad tenni!" Erre így felelt:  "Nem
   olvastátok, mit  tett Dávid  is, amikor  társaival megéhezett?  Bement  az
   Isten házába  és  megette a  szent  kenyereket, amelyeket  sem  neki,  sem
   társainak nem volt szabad megennie, csak a papoknak. Vagy nem olvastátok a
   törvényben, hogy szombatonként a papok  a templomban megszegik a  szombati
   tilalmat, mégsem  követnek  el  vele  bűnt?  Mondom  nektek:  itt  nagyobb
   dologról van szó, mint a templom. Ha pedig értenétek, mit jelent a mondás:
   ártatlanokat. Az Emberfia ura a szombatnak is!"