[Evangelium] 2004-07-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Júl. 15., Cs, 05:10:01 CEST

   2004. július 15. - Szent Bonaventura püspök és egyháztanító

   Abban az  időben Jézus  így beszélt  a tanítványokhoz:  "Ti ne  hívassátok
   magatokat mesternek,  mert  egy  a  ti  Mesteretek,  ti  pedig  mindnyájan
   testvérek vagytok. De atyának se hívjatok  senkit a földön, mert egy a  ti
   Atyátok, a mennyei. És  tanítónak se hívassátok magatokat,  hisz egy a  ti
   tanítótok:  Krisztus.  Aki  a  legnagyobb  köztetek,  az  legyen  a  többi
   szolgája. Aki  önmagát  felmagasztalja,  azt megalázzák,  és  aki  önmagát
   megalázza, azt felmagasztalják."

   2004. július 15. - Csütörtök, Évközi 15. hét

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik elfáradtatok, s  akik terhet  hordoztok -  én megkönnyítlek  titeket.
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű, és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én
   terhem könnyű.