[Evangelium] 2004-07-12

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Júl. 12., H, 05:10:03 CEST

   2004. július 12. - Hétfő, Évközi 15. hét

   Abban az időben Jézus így  szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy  békét
   jöttem hozni a földre. Nem békét jöttem hozni, hanem kardot. Azért jöttem,
   hogy szembeállítsam  az  embert  apjával,  a  leányt  anyjával,  a  menyet
   anyósával. Az embernek a  tulajdon családja lesz  az ellensége. Aki  apját
   vagy anyját jobban szereti,  mint engem, nem méltó  hozzám, aki fiát  vagy
   lányát jobban szereti, mint engem, nem méltó hozzám. Aki nem veszi vállára
   a keresztjét,  s nem  követ,  nem méltó  hozzám.  Aki meg  akarja  találni
   életét, elveszíti, aki azonban elveszíti értem életét, az megtalálja.
   Aki titeket befogad, engem fogad be, aki pedig engem fogad be, azt fogadja
   be, aki engem  küldött. Aki prófétát  fogad be azért,  mert próféta, az  a
   próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad be azért, mert igaz, az igaz
   ember jutalmában részesül. S  ha csak egy pohár  friss vizet ad is  valaki
   egynek, akár  a legkisebbnek  is  azért, mert  az én  tanítványom,  bizony
   mondom nektek, nem marad el jutalma.
   1Amikor Jézus  befejezte a  tizenkét apostol  oktatását, továbbment,  hogy
   tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
   Mt 10,34-11,1