[Evangelium] 2004-07-10

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2004. Júl. 10., Szo, 05:10:02 CEST

   2004. július 10. - Szombat, Évközi 14. hét

   Abban az  időben Jézus  így szólt  apostolaihoz: Nem  nagyobb a  tanítvány
   mesterénél, sem a  szolga uránál.  Legyen elég a  tanítványnak, ha  olyan,
   mint mestere, s a szolgának, ha olyan, mint ura. Ha a ház urát Belzebubnak
   nevezik, mennyivel inkább háza népét!
   Ne féljetek hát tőlük! Hiszen semmi sincs elrejtve, ami nyilvánosságra  ne
   kerülne, s olyan  titok sincs, ami  ki ne tudódnék.  Amit sötétben  mondok
   nektek, azt mondjátok el  fényes nappal, és amit  a fületekbe súgnak,  azt
   hirdessétek a háztetőkről! Ne féljetek  azoktól, akik a testet megölik,  a
   lelket azonban nem tudják megölni! Inkább attól féljetek, aki a kárhozatba
   vetve a testet is, a lelket is el tudja pusztítani! Ugye két verebet adnak
   egy filléren? S  Atyátok tudta  nélkül egy sem  esik le  a földre.  Nektek
   minden szál hajatok számon tartják. Ne féljetek hát! Sokkal többet értek a
   verebeknél. Azokat,  akik  megvallanak  engem  az  emberek  előtt,  én  is
   megvallom majd mennyei Atyám előtt. De aki megtagad az emberek előtt,  azt
   én is megtagadom mennyei Atyám előtt.

   Holnap lesz Szent Benedek ünnepe. A 480-547 között élt szerzetes a bencés
   rend alapítója. Szülőhelyéről Rómába ment, hogy felsőbb tanulmányokat
   folytasson. Ezeket azonban abbahagyta, remetéskedett, majd tanítványaival
   megalapította a Monte Cassino-i kolostort, s ezzel életre hívta a bencés
   rendet. Élete vége felé megalkotta Reguláját, amely azóta is a bencések
   alapszabályzata.
   Ma a bencés rend 371 kolostorában több mint 10 ezer szerzetes él. A bencés
   apácák száma több mint 20 ezer. VI. Pál pápa nyilvánította Európa
   védőszentjévé, ünnepe július 11-én van.